join admya di FB

Sayangku Kapten Mukhriz Episode 10



update download link
Selepas mendengar ceramah Ustaz, Ariana semakin berani untuk melamar Ustaz.

"Sudikah Ustaz menjadi suami saya" Soalan  yang tidak dijangka itu, tidak dapat dijawab Mukhriz. Ariana masih bertanya soalan  dan mahu Mukhriz memberi jawapan.
Mukhriz menghantar mesej tanpa berfikir apa-apa." Kalau awak nak kahwin dengan saya bukan ini  caranya. Datang jumpa keluarga saya, 
Ariana:, Ya Allah, betulke Ustaz? Ariana begitu teruja.Hujung minggu ni saya hantar rombongan meminang. 
Pening kepala Izuddin bila adiknya berbicara mahu meminang Ustaz. Entah ya atau tidak Ustaz menerimanya. Bukan tak pernah ada wanita meminang lelaki, namun jarang sangat.
" Ala, Along, please, kali ini je Arin minta Along tolong, raya Ariana.
Kasihan pula Izuddin melihat Ariana. Dia tahu Abah dan Mamanya pasti bising jika dia memberitahu akan hal ini.

Umi Mukhriz juga sama bingung, Betul ke Riz dia nak masuk meminang? Dia cakap nak masuk meminang, Umi nak terima ke? Eh, budak ni dia yang kahwin, kita pulak yang ditanya. Bagitahu dia,biar kita masuk meminang aje.
Kerja apa budak tu Riz?
Doktor Umi, jawab Mukhriz ringkas.
Doktor? Wah!anak Umi ni...Umi terkejut dan teruja.
Rumah Ariana sudah kecoh. Along memberitahu Abah yang Ariana mahu berkahwin.Tuan razlan gembira mendengarnya.bila lelaki tu nak masuk meminang? 
Along teragak untuk menjawab. Takut melihat reaksi Abah jika  dia tahu anak perempuannya yang mahu  masuk meminang. Abah menelefon Mukhriz untuk menanyakan kepastian. Takut Ariana bila mengetahui Abah menelefon bakal suaminya. 


Salam, maaf menyusahkan keluarga Mukhriz untuk ke sini.- Ariana.
Walaikummussalam.Memang begitu sepatutnya. Saya meminang Ariana.- Walaupun agama membenarkan, kita masih kena ikut adat -Mukhriz

Dah bersedia untuk jadi tunang saya?
Ariana? Bersedia untuk jadi tunang saya?

Gembira bukan kepalang terus Ariana menelefon Ustaz.

Terima kasih Ustaz.
Kasih Ariana telah pun saya terima.

I have pen, my pen is blue,
i have a boyfriend, my boyfriend is you.

Rombongan merisik dan meminang tiba di rumah Ariana. Tuan Razlan juga bertemu dengan Mukhriz untuk mengenali bakal menantunya lebih lanjut.


Lagu dalam episode : Takkan Ada Wan Azlyn feat Viral

download ep 10



Comments